lauantai 12. maaliskuuta 2016

kuulumisia & kuvia

Heippa kaikki!

200 päivää vaihtoreissua tuli täyteen tiistaina ja enää onki alle 100 päivää paluuseen! Huh aika on kyllä kulunu nii nopeesti ja vaikee uskoo että alle 1/3 jäljellä.


Mulla on vähän sekavia tunteita ilmestyny mieleen kotiinpalusta, koska en oikeestaan haluu palata Suomeen, en haluu jättää näitä kaikkia ihania ihmisiä tänne tietämättä milloin pääsen takasin, vaikka oonki onnellinen et pääsee näkeen suomiperheen ja suomikaverit, pääsee kesätöihin ja saa elää suomielämää. Erityisesti se ettei tarvii kysellä joka kerta voinko mennä johonkin ja miten pääsen kulkeen ku ei oo täällä omaa menopeliä :D

Oon onnellinen, elämä ei aina oo helppoo mutta voin kyllä ihan sataprosenttisesti sanoo että nautin mun elämästä täällä, uskon itekki siihen et se paras osuus mun vaihdosta on just alkanu tai alkamassa. Elämä on nii paljo mukavampaa ku nykyään on kavereita joille voi vaa soittaa et tuutko munkaa lenkille jne ja se et ihmiset ite alkanu ehdottelee enemmä et hei mennää sinne ja tänne! :)

Argentiina <3 aina sydämmessä!
Mitä kaikkee mä täällä oon viimeaikoina tehny ?

Lago Mari Menuco:

Päivä järvellä hostsiskojen, hostveljen ja sen tyttöystävän kans :)





Lucian synttärit:

Lucia on parhaimmista ihmisistä kehen oo täällä tutustunu, meistä tuli tosi nopeesti kavereita koska ollaan samalla luokalla ja nää tytöt otti mut niiden mukaan vaikka silloin en vielä puhunukkaan espanjaa ja olin niin paljon hiljasempi. Muutenkin lucia tykkää kutitella ja tökkiä mua, koska niin,, no mä en vaa pysy paikalla jos joku koskee muhun ja meille on syntyny nii paljo insideläppiä jo ihan senki kautta :D <3
Ilta vietettiin lucian kotona, hengailtiin ja juteltiin ja syötiin hamppareita, myöhemmin osa porukasta jatko iltaa vielä myöhemmäks mut ite lähin kotiin siinä 1-2 aikoihin.







Lautyn synttärit: 

Lautiin tutustuin kanssa ekan kerran koulussa, koska ollaan luokkakavereita. Nykyään voin sanoo että se on paljon enemmän kun vaan luokkakaveri, tän ihmisen kans on tosi helppo puhuu asioista, muutenvaa olla, jutella ja pitää hauskaa. Lauti on tosi sosiaalinen ja mukava ja se on auttanu mua ihan sikana myös espanjan kielen kanssa! Yks kivoimmista kavereista!

Kieltämättä yhet hauskimmista synttäreistä missä oon koskaan ollu!
Oltiin leirintäalueella koko päivä, pelailtiin, syötiin, oltiin altaalla ja mikä parasta nii mentii vaahtosotaa!

Feliz Cumple Lautii, te quiero! Ya se que estas leyendo mi blog jajaj


Synttärisankari(t), näistä kahesta on tullu mulle niin hyviä ystäviä <3
 










Muuta mitä viimeviikkoihin oon kuulunu:

ekan perheen host-sisko :) kävin vähä polskimassa altaalla!
piknik host-siskojen kans takapihalla :D
Celiii! oltiin kaverin altaalla :)
nautintohetki


Keilaamassa: 

Suunnattiin yks perjantai bussilla toiseen kaupunkiin, tosiaan siis vaan yhellä bussikortilla kaikki sisään:d ja mentiin keilaan kavereiden kanssa. JA arvatkaa muuten mitä, pelattiin kaks kertaa ja voitin toisen! En ois ihan heti uskonu mut ei siinä, oli kiva päivä! ja suuntasin siitä vielä yöks Amparolle :)





Corrida de Cipolletti:

Täällä mun kaupungissa oli viime viikonloppuna juoksutapahtuma, jossa oli 4km ja 10km juoksut. Ekoille 6000 ihmisille jaettiin ilmaset t-paidat jos kävi ilmottautumassa 4km:lle ja 10km oli maksullinen ja niillä oli eriväriset t-paidat. 
Ite menin mun luokkalaisten poikienkans juokseen ja juoksin 4km 23minuuttiin. Oon iha tyytyväinen koska juoksu ei oo koskaan ollu mikään vahvin juttu mulle ja se alku oli oikeestaan pelkkää muiden ihmisten ohittelemista. 

Gonza y Tomas, jäätiin kattoon 10km juoksua
ja koska nälkä yllätti nii nautittii empanadaksia aitiopaikalta ;)

yks mun kavereista lahjotti myöhemmin sen paidan
mulle koska ei ite päässykkään juokseen :)
Kuvaamassa:

Suunnattiin keskustaan ja käytiin kuvaamassa Rebeccan kanssa, joka on kans vaihtarina samassa koulussa kun mä. Rebecca on italiasta, eikä se oo rotarivaihtari, mutta eurooppalaisuus ja vaihtarina oleminen yhdistää aina!
(Mullei oo ku yks sen kuva ku se lähetti mulle vaan kuvia musta)






 







Koulu:

Kyllä, lähes 3kk kesäloma loppu ja oon taas palannu koulunpenkille. Arki on palannu ja oon päättäny yrittää tehä enemmän läksyjä, kuunnella tunneilla nii paljon ku ymmärrän ja muutenkin panostaa, jotta oppisin enemmän espanjaa. Kuitenkin noi sanastot filosofiasta ja historiasta esim tuottaa isoja vaikeuksia ymmärtää ja siihen viel se et opettajat puhuu tosi nopeesti nii ei oikein pysty pysyyn mukana. Mut ei se mitään, ainakin mä yritän parhaani nii oon tyytyväinen ite :)
Ja no onhan meillä kerenny jo olla muuta tunti ilman opettajaa nii ei oo ollu nii raskasta nää 2 ekaa viikkoo ;)

5-luokka! Koulun vanhimmat tänä vuonna!
vasemmalt oikeelle: lauti, tomi, guido, lucio, nico ja celi :)

vapaatunneilla on aina aikaa kampauksille :p


salome <3
lucia <3
ampa <3
Tämmöstä täällä, elämä hymyilee ja kesä on lopuillaan. :)
Mitä sinne Suomeen ja muualle maailmalle kuuluu?

~ Säde

Ei kommentteja: